Att vara hobbykemist i sitt eget ansikte

Dags för facemask-bonanza! Jag ska inte sticka under stolen med att jag gillar ansiktsmasker. Har en stor necessär med enbart ansiktsmasker faktiskt. Både sheets och vanliga. Det är najs att få kladda på saker i ansiktet och sen bli jättelen. Det är egentligen den enda skillnaden jag brukar märka av ansiktsmasker, oavsett vad de påstår sig göra: blir len och ser inte längre död ut i hela ansiktet. Och det är ju inte fy skam.

                                        


Den här är en kolmask och kol ska ju vara bra. Läste någon text om varför det var bra men har glömt bort det nu. Aja. Den är i alla fall svår och få bort och då tänker jag att den liksom verkar. Sitter det som berget i nyllet händer det grejer.


Denna är ju typ samma som Origins kolmask men eftersom den är så djävulskt dyr använder jag den bara till spot treatment, alltså endast pang på finnar. Funkar bra tycker jag.


Detta är en fuktmask. Egentligen gillar jag ej fukt och sånt men har ju förstått att det är vad all hy behöver, oavsett typ. Fukt är det brist på och fukt vill man ha. Denna är najs för att man tar den på natten när man ska sova och när man vaknar så är den inte flötig som man skulle kunna tro, och det gillas.


Och så en Filorga sheet mask. Har bara använt denna en gång (som man ju gör med sheet masks duh) men den luktar väldigt gott (om man nu gillar Filorga-doften för alla deras produkter verkar ha samma doft). Den ska ju vara en "super-smoothing mask". Jag brukar alltid ha dom på tills dom torkat ut vilket man nog egentligen inte ska man skit samma. Denna var i alla fall skön att ha på nyllet och huden kändes bra efteråt.

Det var det.

Kommentarer

Populära inlägg